A kosarad üres

Kosárban 0 tétel

Vásárlási feltételek

ÁSZF

A Poliform top Kft. zaszloweb.hu internetes üzletének Általános Szerződési (Vásárlási) Feltételei

1.Az Általános Szerződési Feltételek célja

1.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazzák a Poliform top Kft. (a továbbiakban: a „Szolgáltató”) által üzemeltetett honlapon www.zaszloweb.hu internetes üzletben (a „Webshop”) történő vásárlás (ideértve a Webshop működésével, a megrendelésekkel és a teljesítéssel kapcsolatos) szabályait, továbbá a vásárlót megillető jogokat.

1.2. A Webshopon keresztül a felek termékek (ingó dolgok) egyedi adásvételére vonatkozó szerződéseket kötnek. Az egyes adásvételi szerződések határozott időre, mégpedig a vevő (vásárló) által megrendelt termékek tulajdonjogának szolgáltatására jönnek létre, ide nem értve a Szolgáltató nem, késedelmes vagy hibás teljesítéséből, szerződésszegéséből származó, vevő igényérvényesítésére nyitva álló határidőket.

1.3. A Webshopon keresztül történő áruvásárlás esetén jellemzően olyan fogyasztói szerződés jön létre, amelyet a szerződés szerinti termék nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt, azaz olyan eszközt, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére, alkalmaznak. A Webshop tekintetében ilyen, a távollevők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz az elektronikus, internetes kapcsolat, amely a felek által üzemeltetett számítógépes eszközökön keresztül zajlik.

1.4. Az Általános Szerződési Feltételeket a Szolgáltató távollevők között több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a távollevők közreműködése nélkül előre határozta meg, azt a felek egyedileg nem tárgyalták meg.

1.5. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a Webshopnak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásunkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A felhasználók a Webshop használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a Webshop használata során az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései irányadóak. A Webshop bármilyen módon történő használata esetén – ideértve azon megtekintéseket, amelyek nem zárulnak vásárlással – az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései az irányadóak.

1.6. Az Általános Szerződési Feltételek elektronikus formában létező, magyar nyelven készült okirat, és az ennek alapján létrejövő jogviszonyokkal vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatosan magatartási kódexekre nem utal, mivel a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex a Szolgáltató tevékenységére nem vonatkozik.

2. A Szolgáltató adatai

cégnév:

Poliform top Kft.

székhely (postai cím is):

2243 Kóka, Pesti utca 48.

   

cégjegyzékszám:

13-09-151526

adószám:

23589629-2-13

adatvédelmi nyilvántartásbeli azonosító:

benyújtva az igény, feldolgozás alatt

ügyfélszolgálat telefonszáma:          0629628060

ügyfélszolgálat elektronikus levelezési cím: rendeles@poliform.hu

szerződés nyelve:

magyar

személyes átvételi lehetőség:

nem áll rendelkezésre

   
   

Webshop tárhelyszolgáltatójának adatai

név:

Netmask Interactive Kft

Cím:    

1131. Budapest, Nővér u. 110.

Ügyfélszolgálat (munkanap 9-17):

+36 70 904 5353

Fax:

+36 1 700 2465

3. A Szállító adatai

cégnév:

 

székhely (postai cím is):

 

nyilvántartó bíróság:

 

cégjegyzékszám:

 

adószám:

 

4. A Webshop működése

4.1. Bár a Webshop mind belföldről, mind külföldről elérhető az interneten keresztül, a Szolgáltató azonban kizárólag a Magyarország területére címzett megrendeléseket fogad el. A Szolgáltató Magyarország területén kívüli kiszállítást nem vállal, minden ilyen címre történő megrendelés érvénytelennek tekint.

4.2. A Webshop vásárlói nagykorú, cselekvőképes természetes személyek vagy jogi személyek lehetnek.

5. A termékek

5.1. A Webshopban a Webshop aloldalain részletes termékismertetővel ellátott termékek vásárolhatók meg.

5.2. A Webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a forgalmazott termékek nevét, leírását, a termékekről, vagy azok csomagolásáról fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek – figyelemmel a gyártási folyamatra – eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szolgálnak. Nem vállalunk felelősséget a Webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt. Az adott termékek használati útmutatói, illetve kezelési és szerelési útmutatói letölthetők a Webshop vonatkozó aloldalairól. Kérjük, hogy gondosan olvassák el a használati útmutatót, illetve kezelési és szerelési útmutatót a vásárlás előtt különös tekintettel az abban foglalt esetleges felelősségkizáró, illetve felelősségkorlátozó rendelkezésekre.

5.3. A termékek a Szolgáltatótól a Webshopon keresztül internetes, csomagküldő kereskedelem keretén belül vásárolhatók meg, amely során a megrendelt terméket a Szállító kézbesíti a vevő részére. A Szolgáltató olyan ügyfélkapcsolati pontot, ahol a termékek személyes megvásárlására vagy a megvásárolt termékek személyes átvételére lehetőséget biztosítana, nem működtet.

6. A vásárlás menete

6.1. A Webshopban történő vásárlás regisztrációhoz nem kötött.

6.2. A vásárlás során az ügyfél a kosárba gyűjti a megvásárolni kívánt termékeket. Megrendelés esetén ki kell választani a szállítás módját, majd meg kell adni a vásárláshoz, kiszállításhoz szükséges adatokat. Jelenleg fizetés csak utánvétellel megoldható, melyet a futárszolgálatnak kell telejsíteni.

6.3. A vásárlás során a Webshopban található termékek közül a megvásárolni kívántakat kiválasztja, beállítja a termékek darabszámát, majd a „Kosár” gombra kattintással ezeket megrendelésre kijelöli. Ekkor megjelenik egy felugró ablak, melyben lehetőség van a kosár oldalra navigáláshoz és így a kosár tartalmának ellenőrzésére, illetve a „Vásárlás folytatása” gombra kattintással a Webshop felületére való visszatérésre és további termékek vásárlására úgy, hogy a Kosárban már elhelyezett termékek nem törlődnek. A „Kosár” oldalon lehetőség van a kiválasztott termék Kosárból való törlésére („Törlés” ikon), mennyiségének módosítására. A vásárló a vásárlási folyamat során a „Kosár” ikonra kattintással a megvásárolni kívánt termékek listáját bármikor megtekintheti.

6.4. A „Kosár”-ban levő termékkör véglegesítése előtt – amennyiben Ön rendelkezik kedvezményre jogosító kuponnal – a kedvezményt a kuponon szereplő kód (ún. kuponkód) alkalmazásával érvényesítheti. Ehhez a megfelelő rovatba a kuponkódot be kell írnia és rákattintani a „Kuponkód beváltása” gombra. Amennyiben nem látja a kuponkód beváltási lehetőséget a kosrá oldalon, úgy nincs lehetőség kupon felhasználására. A Webshop        rendszere a kedvezményt automatikusan figyelembe veszi és a fizetendő összeget eszerint számítja. A rendszer figyeli a már felhasznált kuponokat, egy kupon csak egy alkalommal használható fel. A rendszer nem alkalmas arra, hogy a kupon felhasználásának jogszerűségét ellenőrizze, így amennyiben kedvezményre jogosító kuponnal rendelkezik, kérjük, hogy azt megfelelő biztonsággal kezelje; a kuponok nem az arra jogosult által történő felhasználásával kapcsolatos felelősségét a Szolgáltató kizárja. Ugyanakkor a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a kedvezmény igénybevételének jogszerűségét szükség esetén vizsgálja, jogtalan igénybevétel esetén a kedvezményt, akár utólagosan is, megvonja.

6.5. Ha a vásárlást befejezte, a „Kosár” tartalmát a „Tovább az adataim megadásához” gomb megnyomásával véglegesítheti. Ekkor Ön a Megrendelési oldalra kerül átirányításra, ahol, a megrendelés teljesítéséhez szükséges személyes adatait megadhatja. Itt nyílik lehetősége arra is, hogy amennyiben meggondolta vásárlási szándékát, a vásárlástól az oldal elhagyásával elálljon. A „Tovább az összegzéshez” gombra kattintva még egyszer áttekinthető a vásárláshoz kapcsolódó összes információ, illetve lehetőség van megjegyzést küldeni a Szolgáltatónak. A „Megrendelés elküldése” gombra a megrendelés véglegesítődik. Utánvétes fizetésnél további teendője a kézbesítő jelentkezéséig nincs.

6.6. A megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kérjük, kizárólag abban az esetben rendelje meg a termékeket, amennyiben ki tudja fizetni annak árát és a 11. Fejezetben részletezett kapcsolódó költségeket. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, az újra küldését kizárólag a termékek ellenértékének és a kapcsolódó költségek és díjak előre történő átutalása – kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

7. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

7.1. A megrendelések feldolgozása részben személyes közreműködéssel, részben pedig automatizált adatfeldolgozás útján történik. A megrendelések személyes feldolgozás munkanapokon, 09:00 – 17:00 óráig történik, az automatizált eszközökkel történő feldolgozás pedig – a tervezett és nem tervezett leállások kivételével – 7*24 órában. A megrendelések leadására 7*24 órában van lehetőség, ide nem értve a tervezett és nem tervezett leállások idejét.

7.2. A megrendelését megadott elektronikus levélcímén e-mail formában visszaigazoljuk. A vásárlás folyamata a visszaigazoló e-mail kézbesítésével befejezett. Kérjük, amennyiben ezt a visszaigazolást legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg (és az e-mail elektronikus levelezési rendszerében a kéretlen reklámlevelek (ún. spam) közé sem került automatikusan elhelyezésre), ezt elérhetőségeink valamelyikén jelezze. A Szolgáltató kizárja felelősségét a visszaigazolás a vásárló által megadott adatok pontatlanságából vagy a levelezési rendszerének telítettségéből eredő kézbesíthetetlenségéért.

7.3. Ha a Szolgáltató szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, erről a megrendelőt haladéktalanul tájékoztatja, valamint vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 8 (nyolc) munkanapon belül visszatéríti.

7.4. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az egyes termékek műszaki jellemzőinek, ismertetőinek, leírásainak a gyártó, vagy rajta kívül álló okok miatti előzetes bejelentés nélküli változása miatt. A Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására, amennyiben az említett változások miatt a megrendelést nem vagy nem a megrendelés szerint képes teljesíteni. A megrendelés részben történő teljesítésére kizárólag a vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén a vásárló által fizetett összeg haladéktalanul, de legkésőbb 8 (nyolc) munkanapon belül visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

7.5. Adott munkanapon 15:00 óráig beérkezett megrendeléseket a Szolgáltató a 7. és 8. Fejezetben foglaltak figyelembevételével legkésőbb a megrendelést követő 3 munkanapon belül teljesíti kivéve, ha az rajta kívül álló okokból nem lehetséges. Amennyiben a 3 munkanapos határidő a gyártási folyamat miatt nem tartható (pl. nagy darabszámú megrendelés esetén), arról a Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót.

8. A termék kiszállítása

8.1. A termék(ek)et minden esetben kiszállítással juttatjuk el Önnek. A termék(e)k személyes átvételére nincs lehetőség.

8.2. A kiszállítást a Szolgáltatóval szerződött Szállító, a GLS futásszolgálat végzi. A Szolgáltató által átadott árut a Szállító kiszállítja a vásárló által megadott címre, leellenőrzi a szükséges vásárlói adatokat, az áru ellenértékét – utánvétes fizetés esetén – átveszi. A Szállító tevékenységét az adatok tárolása, feldolgozása és kezelése tekintetében is teljes titoktartási kötelezettség mellett végzi.

8.3. Kiszállítást az ország teljes területére lehet kérni. Szállítási címként szerepelhet a lakás, vagy akár a munkahely címe is. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől. Szállítási címként azt a címet érdemes megjelölni, ahol nagy valószínűséggel tartózkodik a szállítás várható időpontjában.

8.4. A szállítási és kezelési költség, melynek összege bruttó 1.500,-Ft, azaz ezerötszáz forint megrendelésenként átalányként kerül kiszámlázására Önnek, az esetleges ezen felüli költségeket a Szolgáltató viseli. A szállítási és kezelési költség összege magában foglalja a termék bármely, magyarországi címre történő kiszállításának díját és a kezelési költségeket is.

8.5. A termék(ek)et kiszállításra a megrendelés visszaigazolását követő napon, de legkésőbb a fizetendő pénzösszeg bankszámlánkon történő jóváírását követően adjuk át a Szállítónak. Kérjük, figyelje a megrendelését visszaigazoló levelünket, mert abban eltérő teljesítési határidőt jelölhetünk meg (pl. ideiglenes készlethiány esetén).

8.6. A kiszállításra munkanapokon 8:00 – 17:00 között kerül sor. Kérjük, szállítási címként a megrendelés folyamata során olyan címet adjon meg, ahol a termék átvétele folyamatosan biztosított.

8.7. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet sikertelen, Szállító értesítést követően felveszi Önnel a kapcsolatot, és előzetesen egyeztetett időpontban újból kiszállítja a csomagot. Két sikertelen kézbesítési kísérletet követően ismételt kézbesítést csak a sikertelen kézbesítés miatt felmerülő összes költség megfizetését követően kíséreljük meg. A kézbesítés Ön érdekkörében felmerült sikertelensége esetén a megrendelt termék(ek) vételárát, illetve az egyéb megfizetett költségeket nem térítjük vissza.

8.8. A jótállási jegy (amennyiben a termékre a Szolgáltató vagy más személy jótállást vállalt vagy a jótállás nyújtására jogszabály alapján köteles) a csomaggal együtt kerül Önnek átadásra.

8.9. Kérjük, hogy a csomagot kézbesítéskor a Szállító jelenlétében vizsgálja meg, amennyiben a termékeken, csomagoláson sérülést észlel, kérje erről jegyzőkönyv felvételét. Sérült csomag vagy termék átvételére a vásárló nem köteles. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli panasz elfogadására a Szolgáltató nem köteles.

9. Fizetések, fizetési feltételek

9.1. A távollévők közötti kommunikáció költségei (elektronikus adatkapcsolat, telefonhívások díja) minden esetben azt a felet terheli, amelynél ez a költség felmerült.

9.2. Az adásvétellel kapcsolatosan a vevőt terhelő költségek (i) a termék vételára, és (ii) a szállítási és kezelési költség. A Szolgáltató egyéb költséget vagy díjat a vevővel szemben nem érvényesít. Készpénzkímélő fizetési eszköz használata esetében a vevőt banki díjak és költségek terhelhetik. A szállítási és kezelési költséget a jelen Általános Szerződési Feltételek 8.4 pontja tartalmazza.

9.3. A termékek általános forgalmi adót is tartalmazó vételára termékenként, az adott termék után kerül feltüntetésre.

9.4. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.

9.6. A Webshopban található termékek vételára, valamint a szállítási és kezelési költség minden esetben magyar forintban kerülnek meghatározásra és tartalmazzák az alkalmazandó általános forgalmi adóösszegét is.

9.7. A Szolgáltató a vásárlással kapcsolatosan a vevőtől letétet vagy pénzügyi biztosítékot nem kér és nem fogad el.

9.8. A termék megvásárlásával kapcsolatosan a vételár kiegyenlítésére – a Szolgáltató útján vagy közreműködésével – fogyasztói kölcsön nem vehető igénybe.

9.9. A számviteli és adójogszabályoknak megfelelően és az általuk előírt adattartalmú számlát a Szolgáltató a vásárló által megjelölt címre a termékkel egybe csomagolva küldi meg.

9.10. Készpénzes fizetésre utánvéttel esetén lehetőség van. Utánvétes fizetés esetén a termék vételárát, valamint a szállítási és kezelési költséget Ön készpénzfizetéssel egyenlíti a Szállítónál.

10. Az elállási jog

10.1. A Webshopban megrendelt termékekre vonatkozó szerződéstől a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló (i) a szerződés megkötésétől a termék átvételéig bármikor, illetve (ii) a termék kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) munkanapon belül elállhat. Amennyiben eddig az időpontig írásbeli megerősítést (visszaigazolást) nem kapott a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló, elállási jogát a megerősítés kézhezvételétől számított 14 nap elteltéig gyakorolhatja.

10.2. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárlót az elállással kapcsolatosan indokolási kötelezettség nem terheli.

10.3. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló nyilatkozatát a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. számú Mellékletében szereplő minta felhasználásával vagy egyértelmű kijelentés formájában a határidő lejárta előtt a Szolgáltató bármely ügyfélkapcsolati pontjára (ideértve a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben feltüntetett székhelyét, ügyfélszolgálati telefax számát, illetve ügyfélszolgálati elektronikus levelezési címét) elküldi. Az elállás elektronikus levél formájában is elküldhető. Az elektronikus úton megküldött elállást a Szolgáltató a megküldést követően haladéktalanul, legkésőbb 2 munkanapon belül visszaigazolja.

10.4. Elállás esetén a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló köteles az elállással érintett terméket a Szolgáltató részére, annak jelen Általános Szerződési Feltételekben feltüntetett székhelyére visszajuttatni. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban közvetlenül felmerült költségeket, de ezenfelül egyéb költség nem terheli.

10.5. A Szolgáltató köteles a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni, ideértve a szállítási és kezelési költséget is. Termék adásvétele esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a vételár visszafizetését, amíg a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt a Szolgáltató részére visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárul.

10.6. A Szolgáltató követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

11. Szavatosság és jótállás
 

11.1. Jótállás

11.1.1. A Szolgáltató a termékekre szerződéses jótállást vállalhat vagy a termékre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezési szerint kötelező jótállás vonatkozhat. A Webshopban a termékeknél feltüntetésre kerül, hogy a termék szerződéses és/vagy kötelező jótállás alá esik-e.

11.1.2. A kötelező jótállás tartama 1 (egy) év. A gyártó saját döntése alapján ennél kedvezőbb jótállási időt is vállalhat, ez esetben a jótállás tartamára az lesz az irányadó.

11.1.3. A Szolgáltató jótállás esetén köteles a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés (azaz a termék vásárlónak történő átadása) után keletkezett.

11.1.4. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.

11.1.5. A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

11.1.6. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A jótállási határidő a termék vásárló részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

11.1.7. A jótállásból eredő igények a jótállási jeggyel érvényesíthetők. Jótállási jegy hiányában a jótállási igények érvényesítésének feltétele, hogy a Szolgáltató elmulasztotta a jótállási jegy fogyasztó részére történő átadását, de a vásárló bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

11.2. Kellékszavatosság

11.2.1. A vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben a Ptk. szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

11.2.2. A vásárló által – választása szerint – a Szolgáltatóval szemben a következő kellékszavatossági igényeket érvényesítheti: (i) kijavítást vagy (ii) kicserélést, kérhet, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti (iii) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy (iv) a hibát a vállalkozás költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy (v) – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

11.2.3. A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

11.2.4. A szavatossági igényt a termék minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.

11.2.5. Ha a jogosult a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

11.2.6. Ha a termék meghibásodásában a vásárló terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a vásárló köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

11.3. Termékszavatosság

11.3.1. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló a hibás termék gyártójával szemben a Ptk. szabályai szerint termékszavatossági igényt érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

11.3.2. A termékszavatosság körében a fogyasztó azt követelheti, hogy a gyártó (vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltató) (i) a termék hibáját javítsa ki, vagy (ii) – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

11.3.3. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

11.3.4. A gyártó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

(a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
(b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
(c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

11.4. A vásárló kellékszavatossági igénye 1 (egy) év, a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítéstől (a termék vásárlónak történő átadásától) számított 2 (két) év alatt évül el.

11.5. Jótállási, kellék- és termékszavatossági igények egymás mellett párhuzamosa, egyidőben nem érvényesíthetők.

11.6. A jótállási, illetve szavatossági idő alatt felmerült, jótállás vagy szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak (termékszavatosság esetén a gyártónak is) költségmentesen ki kell javítania, kicserélni vagy újra szolgáltatni a terméket.

11.7. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek kellékszavatosság esetén a Szolgáltatót, termékszavatosság esetén a gyártót (vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltatót) terhelik.

11.8. A vásárló a jótállási és szavatossági igényeit a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a Szolgáltatóval (vagy termékszavatosság esetében a gyártóval, ha igényét a vásárló vele szemben kívánja érvényesíteni) közölni. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló és Szolgáltató közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

12. Panaszkezelés, jogviták

12.1. A termékkel kapcsolatos kérdéseivel, észrevételeivel elektronikus ügyfélkapcsolati pontjainkon tud megkeresni.

12.2. Panasz esetén a jelen Általános Szerződési Feltételeinkben megadott elérhetőségeinken veheti fel velünk a kapcsolatot. A beérkezett panaszokat azonnal megvizsgáljuk és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek egy másolati példányát legkésőbb érdemi válaszunkkal egyidejűleg megküldünk Önnek. Panaszát a beérkezését követően legkésőbb harminc napon belül írásban érdemben megválaszoljuk.

12.3. A Szolgáltató és vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősülő vásárló a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A békéltető testület eljárásának alapvető célja és funkciója a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, amennyiben ha ez nem lehetséges, a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítése érdekében az ügy eldöntése.

Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
A békéltető testületek elérhetősége: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
A Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület:

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.
Levelezési címe: 1364 Budapest, Postafiók 81.
Telefonszáma: (1) 269 0703
Fax száma: (1) 269 0703
Név: Dr. Csanádi Károly elnök
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu;
URL: http://www.panaszrendezes.hu/

Az esetleges jogvitákat elsődlegesen peren kívüli egyeztetés útján kíséreljük meg rendezni, a békéltető testület döntésének azonban általánosan nem vetjük alá magunkat.

12.4. A személyes adatainak kezelésével kapcsolatos panaszokkal az adatvédelmi hatósághoz fordulhat, amely elérhetősége a következő:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
cím: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
Telefon: +36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
URL: http://naih.hu

12.5. A vásárló igényének érvényesítésére, illetve a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos jogviták esetére bírósági utat is igénybe vehet, a bírósági hatáskörökkel és illetékességgel kapcsolatosan a www.birosag.hu honlapon tájékozódhat.

13. Hatály

13.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek 2015. november 30. napjával lépnek hatályba és módosításukig, illetve visszavonásig hatályban marad.

13.2. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az Általános Szerződési Feltételeket. Az Általános Szerződési Feltételek módosítását a Szolgáltató annak hatályba lépése előtt a honlapján (a Webshop internetes felületén) link formájában közzéteszi.

14. Irányadó jog

14.1. A jelen Általános Szerződési Feltételekre, továbbá az Általános Szerződési Feltételekre figyelemmel és annak alapján a Felek jogviszonyaira a magyar jog az irányadó, különösen

  • a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a „Ptk.”);
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (az „Ekertv.”);
  • a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény (a „Kertv.”);
  • a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól 2008. évi XLVIII. törvény (a „Grt.”);
  • az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (az „Infotv.”);
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet;
  • a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009 (IX. 29.) Korm. rendelet;
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet;
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014 (IV. 29.) NGM rendelet;

15. Vegyes rendelkezések

15.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek elsődlegesen a fogyasztó (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén eljáró természetes személy) és a Szolgáltató közötti szerződések szabályait tartalmazza. Amennyiben a megrendelői pozícióban fogyasztónak nem tekinthető személy van, a jelen Általános Szerződési Feltételek fogyasztókkal kapcsolatos rendelkezései nem alkalmazandók.

15.2. A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért, mint saját magatartásáért felel.

15.3. Ha a jelen Általános Szerződési Feltételek bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

15.4. Amennyiben Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az Általános Szerződési Feltételek valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

15.5. Jelen Általános Szerződési Feltételekben feltüntetett összes védjegy és megjelölés azok jogosultjainak kizárólagos tulajdona.

15.6. Jelen Általános Szerződési Feltételekben írtak az adott termék mindenkori használati útmutatóiban, illetve kezelési és szerelési útmutatóiban és a vonatkozó jótállási jegyekben, illetve garancia feltételekben írtakkal együttesen érvényesek. Esetleges ellentmondás esetén az utóbbiakban írtak az irányadók.

Melléklet:

1. számú Melléklet – Elállási minta;

1. számú Melléklet
Elállási minta

Poliform top Kft.

2243 Kóka
Petőfi utca 43.

 papp.janos@poliform.hu

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
Termék megnevezése, azonosító adatai:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása:

[Helység], [év, hónap, nap]

……………………………
[név]
aláírás
(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Title Text
Nem lépek be.